♥ Precious Smile ♥

Disclaimer

Assalamualaikum, ini blog untuk tuan tanah membebel. Tuan tanah seorang yang pemendam maka blog ini adalah tempatnya membebel. Kalau tak suka sila lawati blog lain. Sekian syukran ^,^

Masalahnya! Uhukk :'(



20 Dec 2012 | 12:31 am | 3 ♥
Bismillahirrahmanirrahim.. Hurmmmm.. Terpaksa luah dekat blog setelah diluah pada yang selaluku luah tiba2 menjadi tak tenang jugakk... Uhukkk :'( (apa punya ayat la malam niw). Jahat jugak aku niw, bila tak perlukan blog niw macam tu ja aku buang. Bila perlu baru gedik datang. Alahaii~

Hurmmm.. Aku dah deactive fb pasal, banyak kes berlaku. :'( Kemarin mak cerita, "apa hang nih! tulihh apa pasai kawen2 dekat pesbuk?? tak malu ka??", Sedihnya.. Tergamak ada yang sebarkan fitnah macam tu. Kepada penyebar fitnah tu aku nak kata sikit dekat kamu, tak kiralah apa pangkat kau, tua ke muda ke, saudara ke tak saudara ke. Nah amek!! >Molek sebelum awak sebarkan berita palsu awak cermin awak, better cakap pasal nikah daripada cakap nak couple! Bukak mata! Dok pi kuliah agama selalu! Pakai tudung labuh bagai! Tapi buat fitnah! Apa cerita ini? Sebelum awak kata saya niw gedik, awak tengok2kanlah saudara2 awak yang masih melakukan maksiat! Ouhhh~ Aku niw gedik? Anak saudara kamu tu! Dok snap gambaq dengan pakwanya tak pulak kamu kata gedik? Berat nanang!< Hurmmmm.. Emotional pulak aku niw. Astagfirullah.. Mungkin Allah nak kasi mesej kot melalui fitnah niw agar aku lebih berhati2 dalam berpesbuk. Takpa2 kita husnu dzon lah yerkkk ^,~

Hari niw pulak, mak kata "Hang tulihh apa lagi dekat pesbuk? Tak payah la lebih2 sangat. Mak malu ada orang dok kata macam2 dekat hang". :'( Apa lagi?(bak kata ayah halim bila aku suka kacau ayah) Huhu. Sedihnya. Apa yang aku tulis dekat pesbuk semuanya dan setiap status aku, aku akan pastikan mempunyai mesejnya yang tersendiri. But my mum said "Kalau nak dakwah pun tak payah la tulis dekat pesbuk, nak pi berjuang pun tak payah lah sampai letak dekat pesbuk, tadi ada orang cakap macam niw sebijik dekat mak. Mak malu tau!" :'( lepas tukan aku tau mak sedih dengan akhlak aku yang suka berfb. Maka aku buatkan mak aku fb lagi 1(dulu dah buat tapi lupa password). Mak aku sendiri chek fb aku. Tapi mak aku tetap malu bila ada orang cakap macam tu.. Allah.. Sedihnya.. Maka aku ambil keputusan untuk block semua family aku dalam friend list aku tapi tak guna jugak! Maka aku terus tekan deactive :'(

Sekarang, boleh cari aku dekat mana2 fb aku yang tersecond aktif! Aku ada 4 akaun fb dah si Zack Love Islam dah deactive aku ada lagi 3. Cari sajalah! Sedih sangat2. Tapi aku nak jaga hati mak.

Tadi sebelum tidoq, macam besa aku pi salam mak ayah. Aku termenangis dekat tangan ayah aku. Huhu.. Dah lama tak bersweet2 denga ayah. Last aku bersweet2 dengan masa fom 2 time duduk asrama. Lepas tu, hurmmmm... Jarang. Memang ayah sibuk kerja. Sepatutnya akulah yang kena p rapat2, bukannya tunggu ayah datang! Ish2! Malangnya ayah ada anak yang buas macam aku niw! Dah la paling bermasalah! Berat nanang pulak tuuuu~ 

Dan mak mintak aku untuk amek STAM tahun depan! Aku redha!!! Aku dah tak sanggup tengok mak nangis sebab perangai aku yang teruk niw. Aku cakap dekat mak. Aku suka keluaq ke program dakwah. Saja aktifkan diri. Lepas tu aku katalah, yang aku teringin nak family macam kawan aku tu. Selalu turun ke program dakwah dan pi ceramah2 politik. Best2! 1 family depa pi. Aku katalah macam tu dekat mak. Aku hanya nak keluarga kita macam tu. Sebab tu aku selalu keluaq dengan orang saja. Jarang sekali nak pergi sendiri dengan family. Bila ajak ja macam2 alasan. Aku just bagitau macam tu tapi terus mak aku nangis. :'( Jahat nya aku niw! Titiskan air mata mak! Memang anak yang kurang adap kan aku niw?? Lepas tu sebelum tidoq aku mintak maaf dekat mak dan ayah.. Alhamdulillahhhh ^,~

Cangkul rumput <3 Rindunya saat2 ini berulang lagi ^,~


Dan terasa sekali diri niw jauh dengan Allah. Selalu cuba untuk dekatkan kembali namun ada saja yang jadi pengacau! Allah.. Malunya! Pakaian aku langsung tak melambangkan iman di dada. Selalu susahkan orang tua, hubungan dengan Allah pulak renggang! Huhu.. Aku yakin penyebabnya adalah, aku niw pemalas nak dekatkan diri dekat Allah! Aku yakin itulah punca semua masalah! 1 ja sangkut semua pakat2 hang!Allah...

Aku harap hari esuk lebih baik daripada hari niw. Esuk??? Allah... Malam jumaat! Uhukkk! Jadi ntah tak jadi wa Allahu alam. Yang penting istiqarah macam selalu 330 ^,~.. Ehhh! Ada ka orang yang nak baca entry aku niw?? Bukan main pajang aku taip! Ahhh!~ Lantak la! Blog aku! Suka hati lahh ;) Kah2..!...!..


|


Copyright ©. Code thanks to OhMissLinda.Re-edited by NayliIdzwati. With little helped of CikGee